יישומי Office קיימים כיום בכל מחשב ובכל ארגון, אך עדיין ישנם פערי ידע רבים והעובדים לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל של היישומים הללו.
אם כן, כיצד נוכל לרתום את העובדים לשיתוף פעולה והטמעה של הדרכות Office?
במהלך עשורים שבהם העברנו אין ספור הדרכות Office, בארגונים רבים, אספנו לא מעט טיפים, אשר אנו יודעים לומר בביטחון
שמסייעים להטמעת החומר בארגון בצורה יעילה.
הנה 5 מהם:
- יצירת סקרנות – צור טיזר בקרב משתתפי הקורס. שתף אותם ברצון לקיים קורס בחברה, ושאל אותם, האם הידע שיקבלו ישפר את עבודתם, וכיצד?
- איתור אנשי מפתח בארגון – אלו שרוצים להתקדם, ללמוד, ולקדם את הארגון – בכל ארגון ישנם עובדים שאני קורה להם "אנשי מפתח". אלו הם עובדים "שמגדילים ראש", איכפתיים, כאלה שחשוב להם לקדם ולהתקדם בתחום הטכנולוגי. אנו רואים שאנשים אלה בדר"כ גם מוערכים יותר על ידי הנהלת החברה, כיוון שהם תורמים מעבר למקובל בחברה לקידום החברה.
- תאום ציפיות – אחד הדברים החשובים לפני קביעת הדרכה היא תאום ציפיות בין משתתפי הקורס לבין המדריך/חברת ההדרכה על מנת שההדרכה תהיה הכי אפקטיבית. מומלץ לקיים שיחה מקדימה עם המדריך לשם תיאום הציפיות. בשיחה המדריך יקבל תאור של מי שהולך להגיע לקורס, מה רמתו, מה תפקידו בארגון וכדומה, ועפ"י זה המדריך יכול להתאים את ההדרכה כמו כפפה ליד. למשל, הדרכה למנהלי משרד היי-טק. ניתן לקחת לו"ז אמיתי ולעבוד עליו בהדרכת Outlook.
- רמת קושי – יש להגדיר את רמת הקושי הרצויה ולבדוק שאין פערים משמעותיים בין משתתפי הקורס, כדי שמצד אחד אלו שיודעים לא ישתעממו, ומאידך, אלו שמתקשים, שלא ירגישו שהם נשארים מאחור.
- משוב – חשוב ביותר בסיום ההדרכה לקבל משוב ממשתתפי הקורס על מנת לבדוק ולבחון את יעילות הקורס, מה לא עבד, ומה ניתן לשפר. רצוי להעביר את המשוב לחברת ההדרכה על מנת שגם הם יהיו מודעים וישתפרו לפעם הבאה.
הטיפים הנ"ל ברי יישום לא רק בהדרכות Office,
אלא בכל הדרכה על תכנת מחשב ובכלל.
לטיפים נוספים ולמידע על הדרכות ה- Office אותם אנו מבצעים בארגונים, הקליקו על הקישור הבא: